Nasza praca z dziećmi to złożony proces, który obejmuje różne etapy, trwa nawet po kilka lat. Obserwujemy, jak dzieci dorastają, zmieniają się, kształtują swoje pierwsze relacje, nabierają pewności siebie i wzmacniają poczucie bezpieczeństwa.
- Ostatni rok, we współpracy z Fundacją Valores, pracowaliśmy nad narzędziem służącym do badania wpływu społecznego.
- Cały proces ze strony Valores prowadziła Agnieszka Borek, której bardzo dziękujemy za pokierowanie procesem tworzenia narzędzia badawczego, towarzyszenie nam oraz bezcenne wsparcie.
- Ze strony Fundacji na początku tego procesu zaangażowany był cały zespół, a w późniejszym etapie został powołany zespół badawczy.
Narzędzie, które powstało umożliwia badanie zmian jakie zachodzą w podopiecznych dzieciach pod wpływem naszych oddziaływań. W obszarach: samodzielności, samoakceptacji, poszerzania perspektywy i rozwoju umiejętności społecznych.
Dzięki twardym wynikom badań dokładnie widzimy poziom zachodzących zmian u każdego dziecka, w każdej grupie.
Możemy jeszcze efektywniej wpływać na proces opiekuńczo-wychowawczy, aby osiągać jak najwyższe rezultaty w każdym z tym obszarów, i u każdego dziecka.
Podwyższenie wyników oznacza:
- zwiększenie wiary we własne siły,
- akceptację siebie,
- wzrost motywacji do działania,
- zmiany rozwoju,
- lepsze rozumienie swoich potrzeb,
- nazywanie swoich emocji i umiejętne ich wyrażanie,
- rozwiązywanie trudności i konfliktów w sposób werbalny,
- nastawienie na dialog
- chęć zrozumienia drugiej strony,
- odnalezienie obszarów, w których można się wykazać swoimi mocnymi stronami.
Osiągnięcie tych umiejętności znacznie zwiększa poczucie samozadowolenia i komfortu życiowego. Jest przepustką do świadomego życia w przyszłości.
Dzięki przeprowadzonym badaniom możemy jeszcze lepiej pomagać dzieciom. A wyniki badań są twardym dowodem na to, że stworzony przez nas model pracy z dziećmi ma głęboki sens.